THE HUNGERGAMES


Om du nu levat under en sten så vill jag tipsa om bokserien hungerspelen. Författaren skriver så bra, och historien är så orginell. I serien finns tre böcker: Hungerspelen är den första, sedan Fatta eld och sist men inte minst Revolt. Det handlar om hur framtiden kan se ut i USA men inte med aliens som hoppar runt i rymddräkter direkt - nej, det liknar ingenting annat. Det är så välskrivet och man kan bara inte lägga ifrån sig boken! 

Men, even though den första boken är underbar, så blir den andra lite sämre, och den sista... Helt okej. Men heeelt klart läsvärt. Och jag vet, boken klassas som science fiction. Brukar jag gilla det? Nej. Men det här är böcker som alla kommer att gilla - för det är helt enkelt bra böcker. Filmen kommer ut nu i mars, och nej - helt klart så kommer den inte att bli bättre en boken. Rolluppsättningen är enligt mig rena rama besvikelsen. Men jag längtar endå! 
Så upp och hoppa nu och börja lääääs!
xx


Comments
Postat av: Lina

Åhh, bra tips!

2012-01-22 @ 14:38:29
URL: http://thelizy.blogg.se/

Comment this post:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0